maandag 11 mei 2015

Wiebelbillen

Afgelopen week precies twee jaar geleden kroop ik voor het eerst achter een naaimachine.
Dat weet ik nog zo precies omdat ik het naaimachine van mijn moeder mocht lenen en een hele trits foto's maakte van het machine. Was namelijk bang dat ik zou vergeten hoe alle knopjes stonden en hoe ik het garen moest inrijgen!


Twee jaar later zijn er al flink wat naaisels onder mijn (eigen) machine gerold. Aan naailes ben ik nooit begonnen. Misschien komt het er ooit nog van, maar nu probeer ik mezelf uit te dagen door regelmatig een projectje te kiezen dat net iets ingewikkelder is dan ik al kan.


Het naaien van een broek was geen primeur, wél een uitdaging dat het een broekje was met gulp inclusief rits.



Vond het een leuk detail om de binnenkant van de tailleband en de binnenkant van de zakken van contrasterende stof te maken.


Het patroon komt uit de Knippie. Fijn dat Knippie de patroonbeschrijvingen verbeterd heeft. Dat leest, leert en naait een stuk makkelijker. En die rits zat er dus zo in!

Tadaa:


De rits was oorspronkelijk 20 cm lang dus die moest ik een stuk inkorten. Het reststukje weggooien vond ik zonde, dat verwerkte ik als detail in de achterzak. Soort alternatief paspelband.


Fijn zeg, zo'n broek die stil blijft liggen.
Foto's maken met de broek aan was geen makkie!


Joris bleef maar dansen en springen.


 En nog meer springen!


Deze is het beste gelukt. Beetje jammer van de achtergrond.....

 

Ik neem aan dat jullie ondertussen begrijpen waarom de titel van dit berichtje wiebelbillen is?


Niet?
Nu dan?



Ha! Het was in ieder geval wel een gezellige bedoening!

7 opmerkingen:

  1. Mooi broekje, de ritsrestjes als paspel gebruiken, wauw seg, zo tof gevonden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en die wiebelbillen bewijzen direct dat het broekje goed zit! Is dat die bermuda uit de laatste Knippie? Daar ben ik nu ook mee bezig, alleen in een iets grotere maat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is die bermuda die je in alle maten kunt maken! Dit is de kleinste maat (92), ben benieuwd hoe die in een grotere maat valt.

      Verwijderen
  3. Mooi broekje! :) Dit patroon ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo schattig!!! En die contrasterende kleuren zijn prachtig! Hele mooie broek, precies uit een boekske!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n schattig broekje seg! Schattig toch, die pamperkontjes. ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ritsrestjes als paspel, echt goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...